Hogyan tartsd meg a lelkesedésed, ha kezdő sportoló vagy

sdWDzA89Most, az olimpiai közvetítéseket nézve, sokunkban felmerül, hogy milyen jó is sportolni. „De hát az orvos azt mondta, hogy kíméljem magam, túlsúlyos vagyok,…. és legutóbb is, mikor elkezdtem mozogni, és tényleg komolyan gondoltam, hogy teszek az egészségemért, jó közérzetért, mi lett a vége. Álmatlan éjszakák, fájdalom, iszonyat fáradság – és az eredmény: 0. Nagy nagy 0. Hiába, tudomásul kell venni, hogy nekem ez nem megy. A sporthoz születni kell….”

 

sport-fitness

Ismerős? Pedig mozogni, ha úgy tetszik sportolni, majdnem bárkinek lehet. De van 2 fontos kritériuma, amiből az egyiket nehéz betartani, a másikat meg nem szoktuk komolyan venni. Az első a fokozatosság: fokozatosan kell emelni a gyakoriságot, időtartamot, és a terhelést is. A másik a regenerálódás: kevesen tudják, hogy ez ugyanolyan fontos része az edzettség és/vagy izomzat megszerzésének, mint maga a kemény munka. Hiszen az elvégzett gyakorlatokból csak úgy lesz izomzat, ha megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot viszünk be, gyakorlatilag rögtön az edzés után. Persze úgy, hogy ne terheljük meg a gyomrunkat, emésztésünket, vagyis nagyon oda kell figyelni, hogy mit választunk ilyenkor. Sokan nem is esznek semmit, de ennek eredményeképpen az izomtömeg nem úgy nő, ahogy az elvárható lenne.

Másik fontos része, a kardió edzés után az izzadással elvesztett ásványi anyagok gyors pótlása, mert hiányukban, savasodás léphet fel, ami akár több napig tartó fájdalmat, fáradságot okozhat. Ma már több olyan izotóniás sportital is kapható, ami a mozgás során és utána a regenerálódási szakaszban is biztosítja a szervezet számára a szükséges ásványi anyagokat, nyomelemeket.

Mikor fogyni is szeretnénk, hajlamosak vagyunk a mozgás elkezdésével egy időben kevesebbet enni. Erre nagyon oda kell figyelni, különösen edzés előtt megfelelő minőségű szénhidrát bevitelével, ami gyorsan felszívódik, nem megterhelve a gyomrot ad elegendő energiát az edzésmunkához. Ez lehet akár egy jó minőségű energiaszelet is.

Jól látható, hogy miközben akár heti háromszori fél órás mozgásindex ha kitartóan csináljuk, rengeteg változást indíthat be a közérzetünk, lelkivilágunk, kinézetünkkel kapcsolatban, de ha erre a pár dologra nem figyelünk, akkor hamar juthatunk arra a következtetésre, hogy nincs értelme csinálni. Mielőtt elkezdenénk, vagy feladnánk, érdemes konzultálni sportolás terén jártas szakemberrel, és gondoskodni a megfelelő tápanyag és ásványi anyag bevitelről, pótlásról.

 

Ezt akár a www.spiralshop.hu oldalon is meg lehet tenni, ahol az általunk jónak gondolt táplálék kiegészítőket be lehet szerezni, és részletes tanácsadással kapcsolatban fel lehet velünk venni a kapcsolatot. (Szívesen segítünk, email útján, vagy facebookon is: https://www.facebook.com/spiralstudio.shop/)

 

Author: Kövér Krisztina

Kövér Krisztina természetgyógyász vagyok. Életem része a sport, hiszen e nélkül nem tudnám azt az életet élni, amit szeretnék. A tanulmányaimmal szerzett tudásommal igyekszem másoknak segíteni életük megrekedt helyzeteiből kimozdulni, ahonnét már egyedül is remekül boldogulnak.

Share This Post On
468 ad

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

UA-81918025-1

Hogyan tartsd meg a lelkesedésed, ha kezdő sportoló vagy

írta: Kövér Krisztina Ennyi idő elolvasni 4 min
0

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében, kérem engedélyezze a sütik használatát vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás