Mit tegyél, ha megviselnek a frontok?

idojaras

Mostanában sokszor előfordul, hogy egymást követi a rekkenő nyári meleg, az ősz érzetét keltő hideg majd utána újra 35 fok, egyik napról a másikra.

Aki érzékeny a frontokra, – úgy mint én – a következő gyakorlattal tudja enyhíteni a front okozta tüneteket.

Amikor elkezdtem a gyakorlatot, úgy éreztem, hogy egy burok van a fejemen, amitől nem látok rendesen csak homályosan. Teljesen le voltam lassulva.

A gyakorlat végére enyhült a tünet, jobban éreztem magam.

Álljunk vállszélességű terpeszállásba, tegyük az egyik kezünket a köldökünkre. A másik kezünkkel masszírozzuk a kulcscsont alatti két pontot a mellkasunkon. A pontokat úgy találjuk meg, hogy ha megnyomjuk a kulcscsont alatt, a megfelelő pontoknál érzékenyebb. Ha ezt megtaláltuk, akkor jó helyen tartjuk az ujjainkat.

Semleges ujjtartással tartsuk a két pontot, vagyis az egyikre tegyük a hüvelyk ujjunkat a másik pontra pedig a mutató és középső ujjunkat egyszerre.

Ha annyira fáj a fejünk, szédülünk vagy más tünet miatt rosszul vagyunk, hogy nem tudunk felállni, az ágyban fekve is végezhetjük a gyakorlatot, csak ne tegyük keresztbe a lábunkat. A gyakorlat közben figyeljünk az egyenletes légzésre.

A gyakorlatot egy percig végezzük, majd utána vegyünk egy mély levegőt, fújjuk ki és közben cseréljük meg a kezünket és újra masszírozzuk a pontokat.

Pár perc után érezni fogjuk, hogy tisztul a látásunk, enyhül a homályosság, nő az energiánk.

Ezt a gyakorlatot alkalmazhatjuk, ha elfáradt a szemünk olvasás közben, ha valamilyen találkozóra készülünk, de izgulunk miatta, ha úgy érezzük kevés az energiánk.

Jó gyakorlást kívánok!

Eszter

Ha tetszett a cikk, látogass el a BoldogságIránytű honlapra, ahol még több stresszoldó technikáról olvashatsz.