5+1 tipp folyadékpótláshoz sportolás közben

Még javában tart az olimpia, a lendület továbbra is ott van az emberekben: kezdjünk el sportolni!

Komoly gondot okozhat azonban, ha egy-egy megerőltető edzés közben/után nem gondoskodunk a megfelelő folyadékbevitelről. Fogadjuk meg az alábbi tanácsokat és garantáltan nem leszünk dehidratáltak!

folyadékbevitel

1. Ne csak akkor igyunk, ha szomjasak vagyunk!
Ez már a szervezet segélykiáltása, soha nem szabad megvárnunk a szomjúságérzetet.

2. 15-20 percenként igyunk!
Amennyiben a sporttevékenység tovább tart, mint 1 óra, úgy 15-20 percenként fogyasszunk el 2-3 dl folyadékot.

3. Mit fogyasszunk?
A víz is jó, de válasszunk inkább izotóniás italt, mivel ezzel visszapótoljuk a sót és az elvesztett ásványi anyagokat is.

4. Mit ne fogyasszunk?
Szénsavas italokat, kávét, koffeintartalmú italokat, alkoholt.

5. Hogyan előzzük meg a kiszáradást?
Minden reggel és este igyunk meg legalább fél liter vizet, ezzel biztosítjuk az egészséges folyadékháztartást.

+1 Honnan tudjuk, hogy dehidratált állapotban vagyunk?
A vizeletünk sötétebb színű lesz, kevésbé tudunk koncentrálni, fáradékonyabbak leszünk, romlik a sportteljesítményünk.

Author: Balog Csilla

Természetes gyógymódok híve, egészséges életmódot követő, futóbolond, reflexológus, fitoterapeuta tanuló.

Share This Post On
468 ad

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

UA-81918025-1

5+1 tipp folyadékpótláshoz sportolás közben

írta: Balog Csilla Ennyi idő elolvasni 1 min
0

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében, kérem engedélyezze a sütik használatát vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás