5+1 ok, amiért mindenképpen sportoljon a gyerek

Az idei nyár elkényezteti a sportot szerető embereket. Jobbnál-jobb sporteseményeket kínálnak nekünk a tévécsatornák, gondoljunk csak a magyar fociválogatott kiváló EB-szereplésére vagy az augusztus 5-én útjára induló Riói olimpiai játékokra.

Ezek az események nemcsak azért fontosak, mert a magyar sikerek láttán jó érzés magyarnak lenni, a magyar szurkolói közösséghez tartozni. Hanem azért is, mert vannak olyan gyerekek, akik most találkoznak először igazi motiváló magyar sportsikerekkel.

A mi nemzedékünknek Egerszegi Krisztina, Darnyi Tamás, Kovács Kokó István, Kovács Katalin voltak az ikonjai. Azokban az években az ő sikereiken felbuzdulva szülők százai vitték le a gyerekeiket az uszodába vagy az edzőterembe. Ezzel termelve ki a mostani Hosszú Katinkát, Szilágyi Áront vagy Kozák Danutát.

Sok szülőben azonban felmerül a kérdés: valóban jó dolog a gyerekeknek napi/heti szinten sportolni? Milyen hatással van ez a fejlődő szervezetre?

5+1 ok amiért sportoljon a gyerek

Nos, a válasz egyértelműen IGEN. És hogy miért?

1. A 0-6 év közötti gyerekekre főleg a spontán mozgás a jellemző. Ilyenkor rakják le az alapjait a későbbi finom motorikának, a térérzékelésnek és a testséma kialakulásának. Ezért a legrosszabb, ha ilyenkor elfojtjuk a gyerek mozgásigényét, legyen az fogócska, fára mászás vagy bújócska.

2. A mozgással párhuzamos az értelmi fejlődés is. Ezért ha ebben az időszakban zavar keletkezik a mozgásfejlődésben, nem jut elég mozgáshoz a szervezet, akkor akár a későbbiekben tanulási és viselkedési zavarok is létrejöhetnek (pl. dysgraphia, dyslexia, dyskalkulia)

3. A sport fegyelemre és rendszerességre tanít. Ha hetente ugyanabban az időpontban vannak az edzések, kialakul a gyerekben egy rutin, ami ennek a korosztálynak nagyon fontos az életében. Az edző egy olyan példakép lesz számukra, akinek isszák minden szavát és engedelmeskednek neki. Ez nemcsak a sportban, de az iskolában is hasznukra válik.

4. Jó csapatjátékos lesz belőle. Ha csapatsportra járatjuk a gyereket, az egyéni érdekek helyett előtérbe kerülnek a csapat érdekei. A mai modern munkahelyeken már többnyire csapatban dolgoznak az emberek (pl. programozók, fejlesztők), tudván, hogy kinek mi az erőssége és gyengesége. Így mindenki maximálisan azzal járul hozzá a csapatmunkához, amiben a legjobb, elérve így a maximális teljesítményt. A csapatsporttal tehát felkészítjük a való életre és a későbbi munkavállalásra is.

5. Levezeti a feszültséget. Felnőttként néha mi magunk is azt érezzük, hogy egy-egy fárasztó nap után tele vagyunk feszültséggel. Ha ekkor elmegyünk futni/focizni/biciglizni, meglepődve tapasztaljuk, hogy  sport közben kiszellőztettük a fejünket, a problémák elszálltak és mintha kicseréltek volna bennünket. Manapság a gyerekeknek nagyon sok területen kell megfelelniük napi szinten. A legtöbb gyerek átlagosan három különórára jár. Nem csoda, ha néha azt érzik, hogy kiszabadulnának az egészből. Egy jó kis rohangálás garantáltan lecsillapítja őket.

+1 Megalapozza a felnőttkori egészséges csontozatot és testet, ami segít abban, hogy pozitív énképük alakuljon ki. Ráadásul a rendszeresen sportoló embereknél kevesebb az esélye a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek és az elhízás kialakulásának.

Segítsük hát gyerekünket azzal, hogy már egészen kicsi korban megismertetjük többféle sportággal, hogy abból a neki legjobban tetszőt és a testalkatához legjobban illőt ki tudja választani. Így egy magabiztos, egészséges és megoldás orientált felnőtté válik a sport segítségével.

Author: Balog Csilla

Természetes gyógymódok híve, egészséges életmódot követő, futóbolond, reflexológus, fitoterapeuta tanuló.

Share This Post On
468 ad

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

UA-81918025-1

5+1 ok, amiért mindenképpen sportoljon a gyerek

írta: Balog Csilla Ennyi idő elolvasni 5 min
0